Gå videre til hovedindholdet

Der sker en masse, bare ikke herinde;-)


Ja, hverdagen er travl. 
Og jeg laver stadig mad. 
Jeg får bare ikke taget billeder af den.
Jo noget af det. Og i skal da ikke snydes. Det kommer i et virvar og er ikke i orden men sådan er det sjovest:-)
 Herover er det den skønneste lille træboa, som når den bliver voksen eller omkring 6 mdr. bliver grøn. Hidsig og med fine bisser. Den stammer selvfølgelig fra mit arbejde af.
 Det her er jobbets nyeste beboer. Babycurus Jacksonii, en regnskovs skorpion. Ja faktisk vil det sige jeg købte 10 hunner og 5 hanner den 6 november. Det betyder nu at jeg har 
85 små skorpionbabyer. Og dem kunne jeg ikke lade holde juleferie på jobbet. For der er joingen som kan passe dem ligeså godt som jeg kan.
Det var så ikke helt planen at de skulle stikke af. Manden var ikke begejstret for de nye beboer..
Faktisk, hvis du spørger mig, så er sådan nogle skorpioner som jo er i spindler familien. Faktisk ret så facinerende. Se når hunne føder ungerne kravler de op på ryggen af deres mor og der sidder de så pænt godt og temmelig tæt. Hun passer godt på dem og hvis man fodre hende kravler de ned af ryggen og spiser med. Det er da sødt. Jo det er.
Og Når man nu selv synes det ikke er farligt eller noget, Så er det ret sjovt at være nød til at sætte sådan en seddel op på døren ind til krybdyrsrummet.
Det var nu ikke den her der var undsluppet, da sedlen oven for blev skrevet, det var en noget mindre kaiman. Men
Da jeg mødte på arbejde igen efter juleferien sad denne seddel på døren til mit kontor, til dyrestaldes begge døre.. Rengøringsdamen var ikke begejstret. Og denne gang var den den store kaiman der var sluppet ud. Og en enkelt krebs.. Men jeg har fanget dem og de er nu tilbage hvor de bor.

Og sørme om ikke jeg har udvidet bestanden hjemme med denne fine edderkop.

Og der er også kommet silkeabekranie og en tørret skorpion i det fine gamle arvestykke skab fra min farfar.
Jeg har som sagt også lave mad.. Her er det en mississippie mud pie som er blevet afprøvet. Superlækker og ikke for de kalorieforskrækkede.

Lavet hjemmelavede æbleskiver. Nægter simpelthen at spise de der for bagte sataner som bare smager af friture. Det her er Lone´s de bedste.

Ingen nytår uden hjemmelavet kransekage.
Nytåret blev hold i løkken, hvor hundebarnet nød klitterne, stranden og vandet. Hun burde bo der fast. Hun elsker det mere end vi gør tror jeg.
Manden i mit liv gav mig roser.

Og bragte Liam ind i vores soveværelse, spørg lige om jeg synes det var et hit efter en fed L.O.C koncert
Hvor jeg var afsted med den sødeste veninde. Og ja vi stod forreste og skreg om kap med alle teenagetøserne..
Vi lavede Pullede Pork i gasgrillen..
Jeg lavede også æbletærte og så er de nu du skal kigge væk hvis du ikke er god til blod...


Fik slæbt manden til skadestuen for at få skåret en finger op.. I love it. Ville gerne selv have gjort det, men han mente der skulle uddannet hjælp til. Pjat siger jeg bare. Jeg har gjort det tonsvis af gange på katte. Og jeg laver slet ikke så store snit...

Nå ja så var jeg også til julefrokost. Her ses Jeg i festligt lag med "morfar" en af vores studerenden..

Ellers skal jeg til makeover på lørdag ved fotograf louisegreve. Sammen med en makeupartist.

Og for at slutte af på en god måde smutter manden og jeg først på sotasushi bar og så i biffen og se Jack Reacher. Vel at mærke på 1. Klasse Er der nogen af jer der har prøvet det koncept?

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Amerikanske Brownie

Den her opskrift har jeg lave mange gange, og den er skøn. Sprød udenpå, sej indei. Lige som en brownie skal være. Det sjove ved dem, er at man skal bage dem i muffinforme. Så er de portions anrettede helt fra starten af. Altså bortset fra at jeg kan spise mere end en.. Du skal bruge: 100 g mørk chokolade 200 g Smør, i tern 400 g sukker 4 æg 1 stang vanille 160 g mel 100 g mørk chokolade i små stykker 100 g lys eller hvid chokolade friske hindbær Sæt ovnen på 160 grader. Smelt 100 g mørk chokolade over vandbad, sæt til side i 15 min.  Rør sukker og det kolde smør lyst og luftigt Smør, masser af smør Når det er pisket godt, tilsættes et æg af gangen, pisk godt imellem hvert æg.  Tilsæt den lunke chokolade, rør grundigt  Tilsæt mel og til sidst tilsættes det hakkede chokolade  Dejen er sjov silkeblød og ret luftig  Put en lille tsk. fuld af dejen i en GODT smurt muffinform, læg et hindbær ned i dejen. Tilsæt igen en tsk. fuld dej. De skal

Telefonsælger, ost og kaffe

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge:-) For det første har vi fået nyt tastatur. Så nu kan jeg skrive KKKKKKK lige så tosset som jeg vil. Da vi var til Birthe og Annes blogtræf i vejen, Fik vi de her skønne oste. Jeg skyndte at spise dem og måtte bare have mere af den her. Castello, reseve præst, hedder den. Den er super lækker, lidt af prima donna. Men på sin helt egen måde. Jeg har købt den et par gange. Og i sidste uge var den på bud i vores Føtex Food, hvor man kunne få 2 for 35 kr. Den er vanvittig god til et ostebord.  Og Den anden dag da jeg lige var på tanket for at købe en morgenbolle, så jeg denne her starbucks Qandi latte caramel flavour sag. Og nu er det jo ingen hemmelighed at jeg er ny ud i kaffen. Og at det skal være sødt og ikke smage voldsomt af kaffe. Er du helt vild den er god. Så er der det her med den der telefonsælger.  Jeg ser mig selv som et forholdsvis åbent og venligt menneske. Normalt også over for telefonsælgere...  Men, den anden dag

Godt Nytår og en konkurrence

Håber i alle havde en god nytårsaften. Det havde vi. Vi var i gode venners lag, med masser af hygge og god mad i rigelige mængder. Vi fik hjorte carpaccio skudt af naboen til forret, Dernæst stod den på ryg fra samme dyr:-) og til dessert havde jeg lavet  Lones Bourbon tærte , som var intet mindre end formidabel. Nå men det er jo faktisk ved at være et år siden jeg startede bloggen. Og det skal selvfølgelig fejres med en konkurrence:-) Jeg har haft gang i en god chilidyrkning sidste år. Og nu har jeg jo fået mig et drivhus, så de små planter kan tage endnu mere af min tid.  Det her er de "overskudsfrø" af Chili, tomater og en enkelt agurk.  De står bare og venter på lidt kærlighed i form af jord, varme og vand.  Og som du måske kan ane, er det ikke de almindelig tomater som min interesse har fanget.  Her er "black Cherry", "pineapple" og "black from Tula" at finde  Og Chilier er simpelthen fantastiske små planter. B