Gå videre til hovedindholdet

1 år og 7 måneder

Ja det er ikke meget der sker herinde, andet end stilhed. Det er egentlig ikke fordi jeg ikke har lyst. Synes bare tiden flyver.

Og hvis vi lige kigger på sidste års indlæg..

I januar vil jeg...

Eller også skal jeg, men derfor kommer det stadig på listen.

  • Bage min amerikanske kanesnegle. Tjek det er jeg i skrivende stund igang med
  • Snakke med Slagter Dyrby om ældstebarnets konfirmation. Konfirmationen var et hit det samme som maden fra Slagter Dyrby
  • Plante åreste chilifrø, Udvælge årets tomatfrø og der er mange at vælge imellem. Og nej det er ikke tidligt, det er sent. Normalt gør jeg det i december. det har jeg så gjort 2 gange siden det her indlæg
  • Starte på jagttegn, jo jo jeg starte skam idag. Har bestået jagttegn. Nu mangler jeg bare haglskyde prøven;-)
  • Sove lidt mere, eller det vil sige gå tidligere i seng. og få mindst 7 timers søvn. Egentlig helst 8 men det er også lidt meget. Den kan jeg ikke rigtig krydes af. For jeg sover ikke ret godt. Jeg jeg kan godt falde i søvn. men vågner så kl 4, kl 5 og så igen kl 6. Så så kan jeg ligeså godt stå op og ta på arbejde...
  • Få blogget herinde lidt mere fast. Ja den lader vi så også være med at krydse af.....

Ingen ny liste idag. Men måske bare starte på en frisk;- og ikke ha en intention om at lave indlæg tit.

Og det er altså ikke fordi der er sket meget siden sidst. Altså jo jeg er blevet 2 år ældre. Og det er faktisk helt ok. Eller noget;-)

Har nu børn på 12 og 15.. Det er faktisk næsten værre end selv at blive ældre...
Men altså hvor jeg synes jeg har verdens skønneste børn. Det her billede er taget i sommerferien og det er et under alle ser glade ud;-)

 Sommerhuset i Lykken, som er så dejligt. 

Yes, hundebarnet Karla er her stadig. Lidt mere voksen. Men det glemmer hun hurtigt når hun er på stranden i lykken.

 Skorpionerne bor her stadig. Omend der ikke er så mange for tiden

Og for lidt over to år siden fik jeg friske mistelten bær af en kammerats mor, de blev sat på æbletræet. Året efter så det sådan her ud. En lille snabel.

Og i år er der sørme fine små blade. Jeg kan ikke helt finde alle de bær jeg satte. Men mon ikke når bladende falder af.
 For 1 år siden Hentede Yngstebarnet og jeg 6 kyllinger(det var et svagt øjeblik for vi skulle max beholde 2, og uden tanke om at der kunne være hane imellem. Og ingen vil have haner) Sort hvidplettet dværg Orpington.
 Egentlig skulle vores ene høne som var skruk have kyllingerne... Men hun nægtede at være mor, ja faktisk var hun rasende. Det endte ud i at Yngstebarnet havde de 6 kyllinger boende på hendes værelse i et marsvine bur. De kom i haven hver dag og de andre høns hadede dem... Og hver aften kom de på skulderen og sad og sov mens jeg så fjernsyn.
 På et tidspunkt blev de lidt store at have på skulderen. Men Det betød jo også at nogle skulle flytte, Hurtigt blev det besluttet at der skulle endnu en MEDK ind i flokken og det ville så sige vi kun skulle beholde 1 kylling.... Heldigvis fandt vi en sød familie som fik de resterende 5. Som viste sig at være 1 hane(Fritze) og 4 høner.
Igen hentede vi en smuk ung MEDK(moderne engelsk kamp høne, ikke at der er noget som helst kamp over dem) Så ind flyttede Misse og Den kylling vi beholde Hedder Maude. De fandt hurtigt sammen og inden for 2 mdr var de en del af flokken.

Misse, Har dog drillet os lidt. Hun er ikke så glad for at lægge æg i redekassen..  Jeg troede bare ikke hun ville lægge æg i år..

 Men nogen har sneget sig ud gennem havens hegn, for at finde et bedre sted end redekassen at lægge æg...

Og når man så ved at Misse som er en MEDK der ikke lægger mere end ca. 70 æg om året er det her en stor portion...
Og altså, så skal man jo fejre man har verdens bedste job. Både fordi Jeg har været der i 10 år og så fordi jeg også har verdens bedste chef, som laver alt muligt sejt. Se bare Her og ikke mindst den Her Video og altså Jeg kan blive ved;-) Se bare denne om slanger. Og derfor endte jeg med en ny tatovering.
 Det er svært at ta ordenligt billede når man ligger ned.
Igen er det skønne Julaika der får lov til at tegne på mig. Selvom jeg måtte til København fordi hun er flyttet.

Min første Tatovering fik jeg som 22 årig, min mor græd da jeg fortalte hende det. Jeg fortalte det først til min far 2 år senere... Idag er den dækket af noget af Julaikas finurlige streg. Det var vist i 2013 Julaika sidst havde fat i mig. Men denne gang fortalte jeg min mor det inden. Hun græd ikke denne gang. Men jeg fik en Fin SMS fra hende;-) Gad vide om min far har hørt om den...

Men altså, Sådan her ser den ud pt. Stadig helt ny så den bliver lige lidt lysere. Og hold op hvor er jeg bleg.

Så er der vist opdateret på det meste. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Amerikanske Brownie

Den her opskrift har jeg lave mange gange, og den er skøn. Sprød udenpå, sej indei. Lige som en brownie skal være. Det sjove ved dem, er at man skal bage dem i muffinforme. Så er de portions anrettede helt fra starten af. Altså bortset fra at jeg kan spise mere end en.. Du skal bruge: 100 g mørk chokolade 200 g Smør, i tern 400 g sukker 4 æg 1 stang vanille 160 g mel 100 g mørk chokolade i små stykker 100 g lys eller hvid chokolade friske hindbær Sæt ovnen på 160 grader. Smelt 100 g mørk chokolade over vandbad, sæt til side i 15 min.  Rør sukker og det kolde smør lyst og luftigt Smør, masser af smør Når det er pisket godt, tilsættes et æg af gangen, pisk godt imellem hvert æg.  Tilsæt den lunke chokolade, rør grundigt  Tilsæt mel og til sidst tilsættes det hakkede chokolade  Dejen er sjov silkeblød og ret luftig  Put en lille tsk. fuld af dejen i en GODT smurt muffinform, læg et hindbær ned i dejen. Tilsæt igen en tsk. fuld dej. De skal

Telefonsælger, ost og kaffe

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge:-) For det første har vi fået nyt tastatur. Så nu kan jeg skrive KKKKKKK lige så tosset som jeg vil. Da vi var til Birthe og Annes blogtræf i vejen, Fik vi de her skønne oste. Jeg skyndte at spise dem og måtte bare have mere af den her. Castello, reseve præst, hedder den. Den er super lækker, lidt af prima donna. Men på sin helt egen måde. Jeg har købt den et par gange. Og i sidste uge var den på bud i vores Føtex Food, hvor man kunne få 2 for 35 kr. Den er vanvittig god til et ostebord.  Og Den anden dag da jeg lige var på tanket for at købe en morgenbolle, så jeg denne her starbucks Qandi latte caramel flavour sag. Og nu er det jo ingen hemmelighed at jeg er ny ud i kaffen. Og at det skal være sødt og ikke smage voldsomt af kaffe. Er du helt vild den er god. Så er der det her med den der telefonsælger.  Jeg ser mig selv som et forholdsvis åbent og venligt menneske. Normalt også over for telefonsælgere...  Men, den anden dag

Godt Nytår og en konkurrence

Håber i alle havde en god nytårsaften. Det havde vi. Vi var i gode venners lag, med masser af hygge og god mad i rigelige mængder. Vi fik hjorte carpaccio skudt af naboen til forret, Dernæst stod den på ryg fra samme dyr:-) og til dessert havde jeg lavet  Lones Bourbon tærte , som var intet mindre end formidabel. Nå men det er jo faktisk ved at være et år siden jeg startede bloggen. Og det skal selvfølgelig fejres med en konkurrence:-) Jeg har haft gang i en god chilidyrkning sidste år. Og nu har jeg jo fået mig et drivhus, så de små planter kan tage endnu mere af min tid.  Det her er de "overskudsfrø" af Chili, tomater og en enkelt agurk.  De står bare og venter på lidt kærlighed i form af jord, varme og vand.  Og som du måske kan ane, er det ikke de almindelig tomater som min interesse har fanget.  Her er "black Cherry", "pineapple" og "black from Tula" at finde  Og Chilier er simpelthen fantastiske små planter. B