Gå videre til hovedindholdet

Hektiske dage, julegaver og børnefri

Vi har her i familien ret faste traditioner for 1, 2 og 3 juledag... Hvilket betyder at sild, sylte, røget ål, brunede kartofler, skinke, grønlangkål og diverse andet julemad hænger mig langt ud af halsen.

Men altså det er bare hygglige traditioner ligesom juleaften. Og nu vi snakker om juleaften, så måjeg jo lige nævne hvad jeg var så enormt heldig at få i gave.

Fra venstre ses et par enormt flotte øreringe, som yngstedatteren selv har lavet til mig. De hænger på en skål som er fra begge børn(tak svigermor). Skålen er sortglaseret med et lille firben på. Ikke noget jeg har ønsket mig men den er lige i øjet. Så er der den lækre lækre Bamix silver line, som min mand gav mig. Hvilket var noget af en overraskelse. Da vi havde aftalt ikke at give hinanden gave. Mest af alt fordi vi sidste år købte Betty-Marie som jo mest var til mig og i år købte vi så nogle svinelækre højtalere til manden. (spørg mig ikke hvilke, de er hvide og ikke alt for store og så lyder det fantastisk når L.O.C ´s sprøde stemme flyder ud af dem) Så aftalen var at det bare skulle være en lille gave...
Og så fik jeg det ønskede armbånd med et vedhæng af mine helt vidunderlige forældre. Foran ligger der en dekorationspen som er til at pynte div. kager, desserter eller hvad det nu lige bliver. Den fik jeg af mine skønne svigerforældre sammen med nogle silicone forme og den der stegepipette. Det lille stykke papir som ligger underst er faktisk den største gave. Nemlig et grønt Merkur 9900 drivhus. Gaven er til både til manden og jeg og jeg regner stærkt med at det kommer inden alt for længe. Så jeg kan komme igang med alle mine chilier, tomater, agurker og at min vin kan komme i læ.

Ungerne er hos mormor og morfar, hvilket betyder at manden og jeg skal have en alene aften. Og idag betyder det at vi skal i biffen og se Drive. Egentligt havde jeg tænkt mig at vi skulle se enten den nye sherlock-holmes,2 skyggespillet eller In time. Men så fangede Drive mig lige. Og det har intet at gøre med at Ryan Gosling er med. For jeg er faktisk mere til Robert Downey Jr.

Første gang jeg så en film med Ryan Gosling var for ikke så længe siden da vi så crazy,stupid,love. Jeg elsker Steve Carell, og den film er altså fantastisk sød, sjov og skør.

Nå men i skal da lige have traileren for Drive 


Kan i have det skønt indtil vi ses igen

Kommentarer

  1. Drive er også en MEGET bedre film end SH, synes jeg. Rigtig god fornøjelse!

    SvarSlet
  2. Drive er en fantastisk film. Håber I havde en fantastisk oplevelse i biffen!

    SvarSlet
  3. Uh, det lyder godt nok godt. Var helt i tvivl for når man læser om den på Kino, er alle proff anmeldere enige om at den er fabulolus. Til gengæld er der meget delte meninger blandt de alm biografgængere.

    Jeg glæder mig rigtig meget mere nu.

    Tak begge to.

    SvarSlet
  4. Sikke nogle lækre gaver og du vil elske den Bamix, ligeså højt som jeg elsker min. God mand du har der ;-D

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  5. Og Birthe, det er faktisk din skyld jeg fik den. Fordi du snakkede så godt om den da vi besøgte jer. Og du nævnte vist at til mads at hvis han engang ville købe noget kram, skulle han give mig sådan en.

    Så det kan være vi snart skal ses igen:-)

    Knus

    Heidi

    SvarSlet
  6. "Drive" er en helt fantastisk film. Det er virkelig en oplevelse fordi den er så anderledes end noget andet jeg har set. Man er fanget fra start til slut. God fornøjelse!:-)

    SvarSlet
  7. Aj altså, nu kan jeg snart ikke vente på at se den. vi skal i biffen kl 21,40.

    Det lyder til det kun kan blive fedt.

    Har du fået læst bogen?

    Heidi

    SvarSlet
  8. Vi MÅ da snart ses igen, det er alt for længe siden sidst :-)

    Godt nytår, søde Heidi og hils resten af familien. Skulle også hilse herfra.

    KH
    Birthe

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Amerikanske Brownie

Den her opskrift har jeg lave mange gange, og den er skøn. Sprød udenpå, sej indei. Lige som en brownie skal være. Det sjove ved dem, er at man skal bage dem i muffinforme. Så er de portions anrettede helt fra starten af. Altså bortset fra at jeg kan spise mere end en.. Du skal bruge: 100 g mørk chokolade 200 g Smør, i tern 400 g sukker 4 æg 1 stang vanille 160 g mel 100 g mørk chokolade i små stykker 100 g lys eller hvid chokolade friske hindbær Sæt ovnen på 160 grader. Smelt 100 g mørk chokolade over vandbad, sæt til side i 15 min.  Rør sukker og det kolde smør lyst og luftigt Smør, masser af smør Når det er pisket godt, tilsættes et æg af gangen, pisk godt imellem hvert æg.  Tilsæt den lunke chokolade, rør grundigt  Tilsæt mel og til sidst tilsættes det hakkede chokolade  Dejen er sjov silkeblød og ret luftig  Put en lille tsk. fuld af dejen i en GODT smurt muffinform, læg et hindbær ned i dejen. Tilsæt igen en tsk. fuld dej. De skal

Telefonsælger, ost og kaffe

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge:-) For det første har vi fået nyt tastatur. Så nu kan jeg skrive KKKKKKK lige så tosset som jeg vil. Da vi var til Birthe og Annes blogtræf i vejen, Fik vi de her skønne oste. Jeg skyndte at spise dem og måtte bare have mere af den her. Castello, reseve præst, hedder den. Den er super lækker, lidt af prima donna. Men på sin helt egen måde. Jeg har købt den et par gange. Og i sidste uge var den på bud i vores Føtex Food, hvor man kunne få 2 for 35 kr. Den er vanvittig god til et ostebord.  Og Den anden dag da jeg lige var på tanket for at købe en morgenbolle, så jeg denne her starbucks Qandi latte caramel flavour sag. Og nu er det jo ingen hemmelighed at jeg er ny ud i kaffen. Og at det skal være sødt og ikke smage voldsomt af kaffe. Er du helt vild den er god. Så er der det her med den der telefonsælger.  Jeg ser mig selv som et forholdsvis åbent og venligt menneske. Normalt også over for telefonsælgere...  Men, den anden dag

Godt Nytår og en konkurrence

Håber i alle havde en god nytårsaften. Det havde vi. Vi var i gode venners lag, med masser af hygge og god mad i rigelige mængder. Vi fik hjorte carpaccio skudt af naboen til forret, Dernæst stod den på ryg fra samme dyr:-) og til dessert havde jeg lavet  Lones Bourbon tærte , som var intet mindre end formidabel. Nå men det er jo faktisk ved at være et år siden jeg startede bloggen. Og det skal selvfølgelig fejres med en konkurrence:-) Jeg har haft gang i en god chilidyrkning sidste år. Og nu har jeg jo fået mig et drivhus, så de små planter kan tage endnu mere af min tid.  Det her er de "overskudsfrø" af Chili, tomater og en enkelt agurk.  De står bare og venter på lidt kærlighed i form af jord, varme og vand.  Og som du måske kan ane, er det ikke de almindelig tomater som min interesse har fanget.  Her er "black Cherry", "pineapple" og "black from Tula" at finde  Og Chilier er simpelthen fantastiske små planter. B