Gå videre til hovedindholdet

Hvad gør en diæt egentlig ved mig?

Havde en noget nær total nedsmeltning igår på min fødselsdag.

Forstået på den måde at der lige pludselig ikke var mere energi at ta af!

Det tror jeg aldrig jeg har prøvet før. 
Jeg har jo en mand der er ret så ivrig mountainbike rytter. Jeg kan godt huske hvordan han, eller en kammerat nogen gange har set ud. Når de er blevet skubbet hjem fra skoven. Og jeg har måtte finde et eller andet hurtig energi til dem for de ikke står/sidder der ligblege og uden deres sædvanlige glimt i øjet.

Det er jo ingen hemmelighed at der er tryk på herhjemme. For i dagligdagen tumler jeg med en 37 timeres arbejdsuge. Og det er ikke kontorarbejde. Jeg arbejder med dyr(som de fleste nok har fundet ud af) Men jeg arbejder med krybdyr. Krybdyr som dem vi har kræver en lidt varmere rumtemperatur omkring de 26-28 grader og en luftfugtighed på omkring de 80%. Så hvis i har været i Randers regnskov har i en ide om hvilket klima jeg arbejder i.
Det her billede er IKKE taget efter en times hård cardio. Men derimod efter et par timer i det varme rum igang med at skifte slanger..

Ældstebarnet og jeg har fødselsdag med 2 dages mellemrum. Det har betydet at vi har holdt fødselsdag torsdag for 14 familiemedlemmer, fredag for 12 klassekammerater og lørdag for 12 familiemedlemmer. Lørdag skulle jeg også et smut forbi arbejde og behandle et par slanger for en infektion. og efter arbejde skulle jeg til skanderborg og øve posering med Søde Tanja fra mit team og en masse andre piger. Bla Camilla Just som stillede op sidste år og er svinelækker.. Hun styrede slaget gang og var HÅRD, HÅRD. Men det er pisse fedt at få muligheden for at øve med en der har stået på scenen. Hun kom med virkelig brugbare forslag og ideer til både bikini og what to do og NOT to do.

Men lige pludselig midt i poseringen, kunne jeg bare mærke de små sorte pletter for øjnene og mærke jeg blev sådan lidt blød i knæene. Jeg kunne godt høre der blev sagt jeg skulle spænde musklerne. Men måtte vende mig om og ta sko af og sige jeg lige var nød til at ha lidt mad...

Vraltede ud og hen i omklædningsrummet. Hvor Tanja så meget sødt havde givet mig 3 pakker riskiks, vanilje stænger og en cola zero fordi jeg havde fødselsdag:-)
Tror i lige de riskiks og cola redde min dag..

På det tidspunkt var kl vel omkring 13,10 og jeg skulle hjem og ha gæster kl 14. Men jeg kunne under ingen omstændigheder køre hjem på det tidspunkt..

Nå men hjem kom jeg. stod ind af døren kl 14,03 ingen gæster. Manden havde gjort klar og jeg skulle så bare skynde mig at lavet de der Bønnemuffins. Heldigvis er de pisse simple at laver. man smider bare det hele i en skål røre og smelter lidt chokolade. Gæsterne kom og vi sad og hyggede og 25 min senere kunne jeg tager varme muffins ud af ovnen. De var et kæmpehit. alle spise godt af dem og det var først bagefter jeg fortalte de var glutenfrie, sukkerfri og lavet på sorte bønner..

Nå men tilbage til udgangspunktet. Diæten. hvad gør den lige ved mig?

Jeg har måttet erkende at jeg er nød til at slappe af. nød til at hvile mig når jeg kommer hjem fra arbejde. nødt til at spise 30 min før træning eller får jeg intet ud af træningen.

Og mest af alt har diæten gjort at jeg intet husker. Som i virkelig intet.

Skal man være nervøs for at jeg skal undervise i dyreforsøgskursus i de 3 næste dage:-)
Og så på engelsk...

Har sovet forfærdeligt i nat. Har tænkt og tænkt. Og så lige tænkt lidt mere...
Posering, maveskind, bikini, sko, dyr, selvtillid er bla ting der har drønet rundt i min skal i nat.
Børn, mand, venner og selvfølgelig også kollegaerne mærker nok ret tydeligt mit forfald..(i hjernerne. tak)
Jeg undskylder af hele mit hjerte og jeg lover efter den 7 september skal jeg nok vende tilbage. Måske med en snert af "jeg æder hvad der er foran mig" så hold lige godt ved jeres kager, frokost og hvad i nu ellers har tænkt jer at spise.

Nu vil jeg ta på arbejde(ja arbejde. skal lige behandle et par slanger og gøre lidt klar til det dersens kursus i morgen)


Kommentarer

  1. Puha, jeg er helt lettet over det ikke kun er mig der oplever sådan noget :) Jeg træner som ene kvinde på et rent mande hold i noget kajak roning, og jeg er ofte sindsygt presset for at kunne holde tempo, så jeg har ofte den føelse du beskriver, med sorte pletter for øjenen, og lidt svimmelhed. Min erfaring er, at der alligevel skal et godt stykke fra at have det sådan, til at man faktsik besvimer, men det er nok ikke så sundt for kroppen i længden. det er bare møg svært, at blive på ens diæt, og samtidig præstere maks, jeg har iværtfald ikke fundet nogen løsning endnu. :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Amerikanske Brownie

Den her opskrift har jeg lave mange gange, og den er skøn. Sprød udenpå, sej indei. Lige som en brownie skal være. Det sjove ved dem, er at man skal bage dem i muffinforme. Så er de portions anrettede helt fra starten af. Altså bortset fra at jeg kan spise mere end en.. Du skal bruge: 100 g mørk chokolade 200 g Smør, i tern 400 g sukker 4 æg 1 stang vanille 160 g mel 100 g mørk chokolade i små stykker 100 g lys eller hvid chokolade friske hindbær Sæt ovnen på 160 grader. Smelt 100 g mørk chokolade over vandbad, sæt til side i 15 min.  Rør sukker og det kolde smør lyst og luftigt Smør, masser af smør Når det er pisket godt, tilsættes et æg af gangen, pisk godt imellem hvert æg.  Tilsæt den lunke chokolade, rør grundigt  Tilsæt mel og til sidst tilsættes det hakkede chokolade  Dejen er sjov silkeblød og ret luftig  Put en lille tsk. fuld af dejen i en GODT smurt muffinform, læg et hindbær ned i dejen. Tilsæt igen en tsk. fuld dej. De skal

Telefonsælger, ost og kaffe

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge:-) For det første har vi fået nyt tastatur. Så nu kan jeg skrive KKKKKKK lige så tosset som jeg vil. Da vi var til Birthe og Annes blogtræf i vejen, Fik vi de her skønne oste. Jeg skyndte at spise dem og måtte bare have mere af den her. Castello, reseve præst, hedder den. Den er super lækker, lidt af prima donna. Men på sin helt egen måde. Jeg har købt den et par gange. Og i sidste uge var den på bud i vores Føtex Food, hvor man kunne få 2 for 35 kr. Den er vanvittig god til et ostebord.  Og Den anden dag da jeg lige var på tanket for at købe en morgenbolle, så jeg denne her starbucks Qandi latte caramel flavour sag. Og nu er det jo ingen hemmelighed at jeg er ny ud i kaffen. Og at det skal være sødt og ikke smage voldsomt af kaffe. Er du helt vild den er god. Så er der det her med den der telefonsælger.  Jeg ser mig selv som et forholdsvis åbent og venligt menneske. Normalt også over for telefonsælgere...  Men, den anden dag

Godt Nytår og en konkurrence

Håber i alle havde en god nytårsaften. Det havde vi. Vi var i gode venners lag, med masser af hygge og god mad i rigelige mængder. Vi fik hjorte carpaccio skudt af naboen til forret, Dernæst stod den på ryg fra samme dyr:-) og til dessert havde jeg lavet  Lones Bourbon tærte , som var intet mindre end formidabel. Nå men det er jo faktisk ved at være et år siden jeg startede bloggen. Og det skal selvfølgelig fejres med en konkurrence:-) Jeg har haft gang i en god chilidyrkning sidste år. Og nu har jeg jo fået mig et drivhus, så de små planter kan tage endnu mere af min tid.  Det her er de "overskudsfrø" af Chili, tomater og en enkelt agurk.  De står bare og venter på lidt kærlighed i form af jord, varme og vand.  Og som du måske kan ane, er det ikke de almindelig tomater som min interesse har fanget.  Her er "black Cherry", "pineapple" og "black from Tula" at finde  Og Chilier er simpelthen fantastiske små planter. B