Gå videre til hovedindholdet

Cheatday/Højdag

Jep, kært barn har mange navne..

Lørdag er lækker. mest fordi jeg må spise lige hvad jeg vil...

startede dagen ud med Franskbrød med ost og syltetøj. Uhh det var godt.

Ellers har dagen stået på tøjkøb til ungerne. det var tiltrængt.

Jeg har jo som tidligere nævnt købt et par trøjer på ogorgeous.com. De er meget fair i prisen og blev leveret i løbet af 4 dage. Det er altså helt fra USA og jeg kom ikke til at betale told. Om det er fordi jeg gav under 200 kr for de to trøjer ved jeg ikke. Men Mener at huske noget om at told/moms kun er for vare på over 250 kr(men er ikke sikker)
 Jep den har får i altså kun et billede af på gulvet. Ved ikke lige hvad der gik galt for mig da jeg forsøgte mig med at tage billede med den på..
Den her er jeg helt vild med. Synes den er så sød. stoffet er små gennemsigtig på begge bluser i sådan lidt zebramønster.

Jeg har lavet en ny variant af Proteinkugler med lakrispulver. De er vældig lækre og jeg glæder mig til at mæske mig i dem i aften. Men jeg skal Også lige smage den her fætter...


Proteinkugler med lakridspulver

40 g proteinpulver, jeg brugte chokolade, tror også vanilje vil være god
15 g kokosmel
5 g poppet amarants
15 g quinoaflager(eller havregryn)
10 g raw kakaopulver
10 g sukrin
5 g lakridspulver
20 g toms mørk chokolade med lakrids
lidt vand så det hele hænger sammen.
 I hele potionen 105 g ser fordelingen således ud
404 kcal
40 g protein
32 g kulhydrater
11 g fedt

bland alle ingredienser, tilsæt vand lidt af gangen. Tril til kugler og stil koldt eller i fryseren. smelt 20 g toms chokolade med lakrids, dyp kuglerne deri og tril dem for overskyden chokolade. køl igen.

 Den anden morgen, kom jeg lige hurtig nok ud af døren og fik ikke min morgen mad.. Jeg smutteder forbi 7/11 og fandt den her protein smoothie fra Nutramino. Er du gal den er god... som i virkelig god. Der er indkøbt den her med Hindbær/yoghurt og en med Fersken/pasionsfrugt/ yoghurt til senere idag
:-)
 I slipper ikke for lidt dyrelir.. De små skorpioner vokser og vokser i deres små beholdere. Det er ren kærlighed når man popper låget af en lille beholder og ser at en af de små 100 skorpioner er vokset igen..
 Den morgen jeg skulle så tidligt af sted, måtte jeg lige skyde et morgenbillede. Tænkte at nu var foråret på vej. Jeg er så siden blevet klogere

Shortsene her fik jeg af en sød kollega. da hun fornemmede mit letter paniske forhold til min bikini. Og de er så fine. Selvom manden herhjemme nok synes de er lige små nok at træne i. Men når vejret bliver lidt varmere kommer de altså med ned i centret..


Go lørdag derude.

Kommentarer

  1. Faktisk er grænsen for told fra USA 80 kr., så tror du har været heldig :-)

    SvarSlet
  2. Er det pr. Ting?

    Nå men så er det opklaret. Jeg var heldig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld, det passer faktisk ikke det jeg skrev - har lige tjekket igen, og i dette link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423 står der følgende (og det gælder så pr. ordre)

      Under 80 kr. (ekskl. fragt) betaler man hverken told eller moms
      Over 80 kr. (ekskl. fragt) skal man betale moms - så jeg havde forvekslet told med moms!
      Over 1150 kr. skal man betale told
      Og for følgende varer skal man altid betale uanset værdi: spiritus, vin, øl, tobaksvarer (cigaretter mm.), parfume og eau de toilette

      Men uanset hvad lader det til du slap for momsen :-)

      Slet
  3. Danm. du er grundig:-)

    Jamen jeg gav vel omkring 80 kr pr. del men om det så skal sendes enkeltvis hjem ved jeg ikke.

    Men tak for hjælpen.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Amerikanske Brownie

Den her opskrift har jeg lave mange gange, og den er skøn. Sprød udenpå, sej indei. Lige som en brownie skal være. Det sjove ved dem, er at man skal bage dem i muffinforme. Så er de portions anrettede helt fra starten af. Altså bortset fra at jeg kan spise mere end en.. Du skal bruge: 100 g mørk chokolade 200 g Smør, i tern 400 g sukker 4 æg 1 stang vanille 160 g mel 100 g mørk chokolade i små stykker 100 g lys eller hvid chokolade friske hindbær Sæt ovnen på 160 grader. Smelt 100 g mørk chokolade over vandbad, sæt til side i 15 min.  Rør sukker og det kolde smør lyst og luftigt Smør, masser af smør Når det er pisket godt, tilsættes et æg af gangen, pisk godt imellem hvert æg.  Tilsæt den lunke chokolade, rør grundigt  Tilsæt mel og til sidst tilsættes det hakkede chokolade  Dejen er sjov silkeblød og ret luftig  Put en lille tsk. fuld af dejen i en GODT smurt muffinform, læg et hindbær ned i dejen. Tilsæt igen en tsk. fuld dej. De skal

Telefonsælger, ost og kaffe

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge:-) For det første har vi fået nyt tastatur. Så nu kan jeg skrive KKKKKKK lige så tosset som jeg vil. Da vi var til Birthe og Annes blogtræf i vejen, Fik vi de her skønne oste. Jeg skyndte at spise dem og måtte bare have mere af den her. Castello, reseve præst, hedder den. Den er super lækker, lidt af prima donna. Men på sin helt egen måde. Jeg har købt den et par gange. Og i sidste uge var den på bud i vores Føtex Food, hvor man kunne få 2 for 35 kr. Den er vanvittig god til et ostebord.  Og Den anden dag da jeg lige var på tanket for at købe en morgenbolle, så jeg denne her starbucks Qandi latte caramel flavour sag. Og nu er det jo ingen hemmelighed at jeg er ny ud i kaffen. Og at det skal være sødt og ikke smage voldsomt af kaffe. Er du helt vild den er god. Så er der det her med den der telefonsælger.  Jeg ser mig selv som et forholdsvis åbent og venligt menneske. Normalt også over for telefonsælgere...  Men, den anden dag

Godt Nytår og en konkurrence

Håber i alle havde en god nytårsaften. Det havde vi. Vi var i gode venners lag, med masser af hygge og god mad i rigelige mængder. Vi fik hjorte carpaccio skudt af naboen til forret, Dernæst stod den på ryg fra samme dyr:-) og til dessert havde jeg lavet  Lones Bourbon tærte , som var intet mindre end formidabel. Nå men det er jo faktisk ved at være et år siden jeg startede bloggen. Og det skal selvfølgelig fejres med en konkurrence:-) Jeg har haft gang i en god chilidyrkning sidste år. Og nu har jeg jo fået mig et drivhus, så de små planter kan tage endnu mere af min tid.  Det her er de "overskudsfrø" af Chili, tomater og en enkelt agurk.  De står bare og venter på lidt kærlighed i form af jord, varme og vand.  Og som du måske kan ane, er det ikke de almindelig tomater som min interesse har fanget.  Her er "black Cherry", "pineapple" og "black from Tula" at finde  Og Chilier er simpelthen fantastiske små planter. B