Gå videre til hovedindholdet

Lasagne opskrift

Opskrift på lækker lasagne.

150 g Broccoli
350 g Gulerod
150 g Hvidkål
400 g Pastaplader
100 g Mozzerella
500 g Oksekød, 3/5%
40 g Parmasan
5 dl Skummetmælk
40 g Hvedemel
50 g Smør
4 ds Flåede tomater med løg eller basilikum/oregano
2 fed Hvidløg



Kog Broccoli, gulerødder og hvidkål til det er let mørt. Dræn væsken fra, blend med de flåede hakkede tomater på dåse. Tilsæt salt og peber

Steg kødet med hvidløget, tilsæt grøntsagsblandingen og smag til med salt og peber. Jeg tilsatte lidt ekstra vand. Det må endelig ikke blive for tørt. Pastapladerne suger en del vædske og du ender med en tør lasagne.

Lav en bechamelsauce, hvis du lyster(det gør jeg)

smelt smør, tilsæt hvedemel og rør rundt mens det står på lav varme. Tag af varmen. tilsæt mælken lidt af gangen så det ikke klumper. Smag til med salt, peber og muskat nød. varm op til det tykner, rør rundt hele tiden.

Start med at lægge et tyndt lag kødsauce, dernæst bechamelsauce og lidt parmasan, så pastaplader. Gentag til alt er opbrugt. husk at slutte af med kødsauce og top efter med Mozzerella(det kan du godt undvære men det smager godt)



energifordeling i hele potionen(3840 g)

3643 Kcal
245 g Protein
398 g Kulhydrat
46 g kostfibre
109 g Fedt

Energifordelingen i 100 gram ser således ud.

92 Kcal
6 g Protein
10 g Kulhydrat
1 g Kostfibre
3 g Fedt

Det er altså en hæderlig fordeling og jeg spiste personligt omkring 200 gram Og blev meget mæt. Man kan jo med lethed smide mere kød i. For at få mere protein. Men det var ikke lige det der var lyst til idag på højdag.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Amerikanske Brownie

Den her opskrift har jeg lave mange gange, og den er skøn. Sprød udenpå, sej indei. Lige som en brownie skal være. Det sjove ved dem, er at man skal bage dem i muffinforme. Så er de portions anrettede helt fra starten af. Altså bortset fra at jeg kan spise mere end en.. Du skal bruge: 100 g mørk chokolade 200 g Smør, i tern 400 g sukker 4 æg 1 stang vanille 160 g mel 100 g mørk chokolade i små stykker 100 g lys eller hvid chokolade friske hindbær Sæt ovnen på 160 grader. Smelt 100 g mørk chokolade over vandbad, sæt til side i 15 min.  Rør sukker og det kolde smør lyst og luftigt Smør, masser af smør Når det er pisket godt, tilsættes et æg af gangen, pisk godt imellem hvert æg.  Tilsæt den lunke chokolade, rør grundigt  Tilsæt mel og til sidst tilsættes det hakkede chokolade  Dejen er sjov silkeblød og ret luftig  Put en lille tsk. fuld af dejen i en GODT smurt muffinform, læg et hindbær ned i dejen. Tilsæt igen en tsk. fuld dej. De skal

Telefonsælger, ost og kaffe

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge:-) For det første har vi fået nyt tastatur. Så nu kan jeg skrive KKKKKKK lige så tosset som jeg vil. Da vi var til Birthe og Annes blogtræf i vejen, Fik vi de her skønne oste. Jeg skyndte at spise dem og måtte bare have mere af den her. Castello, reseve præst, hedder den. Den er super lækker, lidt af prima donna. Men på sin helt egen måde. Jeg har købt den et par gange. Og i sidste uge var den på bud i vores Føtex Food, hvor man kunne få 2 for 35 kr. Den er vanvittig god til et ostebord.  Og Den anden dag da jeg lige var på tanket for at købe en morgenbolle, så jeg denne her starbucks Qandi latte caramel flavour sag. Og nu er det jo ingen hemmelighed at jeg er ny ud i kaffen. Og at det skal være sødt og ikke smage voldsomt af kaffe. Er du helt vild den er god. Så er der det her med den der telefonsælger.  Jeg ser mig selv som et forholdsvis åbent og venligt menneske. Normalt også over for telefonsælgere...  Men, den anden dag

Godt Nytår og en konkurrence

Håber i alle havde en god nytårsaften. Det havde vi. Vi var i gode venners lag, med masser af hygge og god mad i rigelige mængder. Vi fik hjorte carpaccio skudt af naboen til forret, Dernæst stod den på ryg fra samme dyr:-) og til dessert havde jeg lavet  Lones Bourbon tærte , som var intet mindre end formidabel. Nå men det er jo faktisk ved at være et år siden jeg startede bloggen. Og det skal selvfølgelig fejres med en konkurrence:-) Jeg har haft gang i en god chilidyrkning sidste år. Og nu har jeg jo fået mig et drivhus, så de små planter kan tage endnu mere af min tid.  Det her er de "overskudsfrø" af Chili, tomater og en enkelt agurk.  De står bare og venter på lidt kærlighed i form af jord, varme og vand.  Og som du måske kan ane, er det ikke de almindelig tomater som min interesse har fanget.  Her er "black Cherry", "pineapple" og "black from Tula" at finde  Og Chilier er simpelthen fantastiske små planter. B