Gå videre til hovedindholdet

En dag med lidt blandet:-) og det manglende bogstav

For at starte med det sidste i overkriften. Så har mit tastatur valgt at strejke. Det har valgt ikke at ville skrive k. Så hver gang jeg skal bruge et k, skal jeg copy paste et gammelt k, fra en anden tekst.

Det tager tid og jeg er ved at blive tosset. For det betyder faktisk at jeg prøver at finde en ord uden k:-)
Så bær lige over med mig hvis der er mange fejl...

Idag har jeg været på arbejde, det er der ikke noget udsædvanligt ved. Men jeg tog kameraet med. Fordi igår havde en af mine halvstore kongeboaer, lagt sig til rette i sin "fødekasse". JEg ved nemlig hun har vommen fuld af små slangebabyer. Men hvad jeg ikke ved, er hvornår hun har tænkt sig at føde. Så når hun lige pludselig ligger hvor hun ikke plejer. Ja så kan man jo håbe. 
Men idag var hun så kravlet ud igen. Men derimod har en af vores studerende været ude og fiske Gedder. 

16 Store flotte gedder er nu flyttet ind. Ja det vil sige, idag var der en der havde taget flugten. Og det må siges at være en dum ide. Når man nu ikke klare sig så godt uden vand.
 Så denne her fætter lå på gulvet. De 15 andre er samme størrelse, ca. 50 cm og vejer vel omkring 2 kg. 
Men det jeg egentligt ville vise jer, var det gebis sådan en fætter render rundt med. Hold nu godt fast..
 Prøv lige at se den bremme af bisser den har. Totalt uhyggeligt. Det må være danmarks svar på Alligatore.
 Og bisserne i undermunden er heller ikke at kimse af. Da jeg var barn var der engang en historie i tv avisen, om en pige som havde siddet med fødderne i vand ved knudsø på en badebro. Der var en gedde der bed hende i storetåen. Jeg har været skræmt siden dengang. Og har kun badet i knudsø med fødder og hænder  oven vande. Og nu tøffer der så 15 store gedder rundt på mit arbejde... Er der andre der an huske den historie? Min mand tror nemlig
 ikke på mig.

Ellers har dagen gået med at hygge hjemme. Og så er vi lige kommet tilbage fra kalø slotsruin. Vi skulle ud og have is. Det endte nu med at manden og jeg valgte at købe et bæger ben og jerry  med half baked. Som er total favorit. Og så har jeg været ved at lave iskaffe med Amarula likør. Amarula likør faldt jeg for da jeg var i sydafrika. Og jeg må indrømme at jeg syntes det smager bedre end bailey. Dernede fik vi det som shots med pebermynte likør. Hvilket er en total god blanding. Igår da vi havde besøg af de sødeste venner, blev der drukket store mængder amarula. Normalt er jeg ikke den store drikker. Men stemningen var så god, selskabet var sublimt og øjeblikket dejligt. Vi fik smagt en masse sjove special øl. De der kender mig ved at jeg ikke kan lide øl. Jo hvis jeg sidder i brasilien er en iskold øl sagen..

Nå men det var vel egentligt alt for idag. Ældste barnet skal have overnattende gæster. Så det skal nok blive hyggeligt..

Kommentarer

  1. Uh, de er godt nok grimme sådan nogle gedder!! Vi fangede nogle stykker i Sverige, men satte dem ud igen hver gang :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  2. simpelthen de ondeste. Vi glæder os til den 4:-) Og håber for husfredens skyld at dødsstjernen er at finde...

    SvarSlet
  3. Er det Tommy der har været ude og fiske???? Der skal alligevel noget af et respirometer til at rumme sådan en krabat ;)

    SvarSlet
  4. Sjannie, ja det er tommy. han tog afsted i tirsdags kl 9 og kl 15 stod han her med de 16 gedder! og jeg som troede at gedder var svære at fange!

    SvarSlet
  5. Det gebis er for vildt, jeg forstår godt din søskræk efter den historie.

    SvarSlet
  6. Ja ikke. Jeg glæder mig heller ikke meget til at skulle stikke fingerne ned i vandet til dem.

    Det kan være jeg skal bruge en praktikant til at gøre rent hos dem:-)

    SvarSlet
  7. At fange en gedde det var noget af det ypperste, da man som knægt fiskede nede i den lokale sø :)


    Frederik
    weekendophold i København
    http://weekendopholdikøbenhavn.dk/

    SvarSlet
  8. Frederik det kan jeg levende forestille mig. Jeg har faktisk kun fanget gedder i en put and take sø.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Amerikanske Brownie

Den her opskrift har jeg lave mange gange, og den er skøn. Sprød udenpå, sej indei. Lige som en brownie skal være. Det sjove ved dem, er at man skal bage dem i muffinforme. Så er de portions anrettede helt fra starten af. Altså bortset fra at jeg kan spise mere end en.. Du skal bruge: 100 g mørk chokolade 200 g Smør, i tern 400 g sukker 4 æg 1 stang vanille 160 g mel 100 g mørk chokolade i små stykker 100 g lys eller hvid chokolade friske hindbær Sæt ovnen på 160 grader. Smelt 100 g mørk chokolade over vandbad, sæt til side i 15 min.  Rør sukker og det kolde smør lyst og luftigt Smør, masser af smør Når det er pisket godt, tilsættes et æg af gangen, pisk godt imellem hvert æg.  Tilsæt den lunke chokolade, rør grundigt  Tilsæt mel og til sidst tilsættes det hakkede chokolade  Dejen er sjov silkeblød og ret luftig  Put en lille tsk. fuld af dejen i en GODT smurt muffinform, læg et hindbær ned i dejen. Tilsæt igen en tsk. fuld dej. De skal

Telefonsælger, ost og kaffe

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge:-) For det første har vi fået nyt tastatur. Så nu kan jeg skrive KKKKKKK lige så tosset som jeg vil. Da vi var til Birthe og Annes blogtræf i vejen, Fik vi de her skønne oste. Jeg skyndte at spise dem og måtte bare have mere af den her. Castello, reseve præst, hedder den. Den er super lækker, lidt af prima donna. Men på sin helt egen måde. Jeg har købt den et par gange. Og i sidste uge var den på bud i vores Føtex Food, hvor man kunne få 2 for 35 kr. Den er vanvittig god til et ostebord.  Og Den anden dag da jeg lige var på tanket for at købe en morgenbolle, så jeg denne her starbucks Qandi latte caramel flavour sag. Og nu er det jo ingen hemmelighed at jeg er ny ud i kaffen. Og at det skal være sødt og ikke smage voldsomt af kaffe. Er du helt vild den er god. Så er der det her med den der telefonsælger.  Jeg ser mig selv som et forholdsvis åbent og venligt menneske. Normalt også over for telefonsælgere...  Men, den anden dag

Godt Nytår og en konkurrence

Håber i alle havde en god nytårsaften. Det havde vi. Vi var i gode venners lag, med masser af hygge og god mad i rigelige mængder. Vi fik hjorte carpaccio skudt af naboen til forret, Dernæst stod den på ryg fra samme dyr:-) og til dessert havde jeg lavet  Lones Bourbon tærte , som var intet mindre end formidabel. Nå men det er jo faktisk ved at være et år siden jeg startede bloggen. Og det skal selvfølgelig fejres med en konkurrence:-) Jeg har haft gang i en god chilidyrkning sidste år. Og nu har jeg jo fået mig et drivhus, så de små planter kan tage endnu mere af min tid.  Det her er de "overskudsfrø" af Chili, tomater og en enkelt agurk.  De står bare og venter på lidt kærlighed i form af jord, varme og vand.  Og som du måske kan ane, er det ikke de almindelig tomater som min interesse har fanget.  Her er "black Cherry", "pineapple" og "black from Tula" at finde  Og Chilier er simpelthen fantastiske små planter. B