Gå videre til hovedindholdet

Fredagsvejning

Jep det er fredag og i får fredagsvejning nu..

61,5 kg

Og de sidste 2 dage har jeg spist så meget mad.

Min morgenmad er kæmpe.. Som i virkelig kæmpe..
 Morgenmaden bestod denne morgen af scramblede eggs, lavet af 1 helt æg og 5, ja 5 æggehvider..
havergryn, proteinpulver og et halvt æble...
 Og med det indtag af æggehvider og æg jeg skal køre indenbords de næste par uger. Ja så måtte jeg en tur i Metro. Der blev købt 5 Liter æggehvider og en enkelt liter hele æg. Derudover kom der både bønner, tun, forstegt kylling og lidt krydderier i vognen.
 Frokosten består ofte af tun, div. grøntsager og ris.
Og som en virkelig bonus, er der kommet dessert på menuen. Men igen synes jeg potionen er lidt voldsom. 300 g skyr og 100 gram frugt. Men for søren det var lækkert.

Som noget ret nyt har jeg droppet Cola(altså Light) Alle som kender mig bare lidt godt. ved jeg før mit vægt tab, kun drak alm cola. Kan jo godt indrømme det nu, men vand det var noget man vasker sig i. Jeg drak stort set aldrig vand... ALDRIG

Det har ændret sig, for så gik jeg over til fakse kondi light, for cola light kunne jeg ikke drikke. Men jeg vendte hurtig tilbage til cola light.

Jeg har nok ikke kigget særlig godt på den altid smilende Kines kostplan, for jeg var sikker på der stod jeg skulle drikke mellem 2 og 3 liter vand om dagen...

Men det ændrede sig, sidst vi trænede sammen i Ålborg....

Jeg viste stolt min vand app, Water your body. Som viste at jeg drak 2 liter vand om dagen....

Synes lige Kine hold op med at smile der...

Fik strenge(ok ikke strenge) instrukser på jeg skulle drikke mellem 3 og 4  liter vand om dagen....

Og når man så drikker så meget vand er der simpelthen ikke plads til anden at drikke. Jeg har i skrivende stund ikke drukket cola, andet en et enkelt glas et par gange den sidste mdr...

Og vand appén viser at jeg altid drikker mindst 3,7 liter vand om dagen. :-)

Nå men egentligt ville jeg jo skrive lidt om det her diæt halløj.

Jeg har siden slut januar ligge på ca. 2000 kcal dagligt, løftet vægte mandag, tirsdag, torsdag, fredag og søndag. Onsdag og Lørdag har jeg dyrket cardio.

Nu ligger kcal indtaget på de 2500 og ingen cardio.... Er altså svært glad for min cardio.

Min kostplan er i jo en ret personlig ting som Kine har lavet specielt til mig, det er tydeligt når jeg snakker med de andre piger på Team Kine Krøs, at vores kostplan er forskellig. Måske ikke meget men de er ikke ens overhovedet.

Derfor synes jeg også det er lidt forkert at bare smide min kostplan op.

Men når det er sagt vil jeg jo gerne fortælle i grove træk hvad jeg spiser.

Morgen
havergryn, scramblede egg, proteinpulver

Frokost 1
Brune ris, kylling eller tun, grove grøntsager

Frokost 2
Brune ris, kylling eller tun, grove grøntsager, nødder

Aften
grove grøntsager, kylling

Efter træning
Proteinpulver og riskiks

Dessert/aftenshygge
skyr og bær.

Som i kan se spiser jeg en hel del og ofte. Faktisk er det er ret stort problem for mig. Jeg er aldrig sulten altid stopmæt og som i sikkert husker fik jeg tjekket mit stofskifte og alt muligt andet ved lægen for et stykke tid siden.

Intet var galt, jo jeg skulle spise kalktabletter og d vitamin. Men mit stofskifte har det fint.

Så jeg er en af dem der glæder mig til der bliver skåret i indtaget af foder..

Nå men nok for idag. Jeg vil putte mig ind under dynen og drikke lidt te. Er snottet, har feber og er i det hele taget bare lidt skidt.

Kommentarer

  1. Hej, godt nok er jeg en dreng og er pt. Igang med at tage på efter lidt under ernæring. Et råd hvis du synes det er for meget mad er at spise æggene hele, og så bare reducere i det andet. Desuden kan det godt undre mig lidt at din træner ikke giver dig mere fedt? Vil meget gerne høre mere om det:) jeg levede selv efter noget lignende din kost, med ALT for meget protein, hvilket til sidst kunne måles i mit blod og urin, så mit råd er være varsom med den store mængde protein.

    SvarSlet
  2. Hej Anonym:-)

    Nu har jeg tidliger nævnt at jeg spiser 3 spsk Udo´s choice olie hver dag. Derudover er der altid en 1/2 avokado i mine ene forkost. Det burde være rigeligt til mig.

    Og nu er æggeblomme jo ren fedt, og det er nok ikke lige så godt når man gerne vil opbygge muskler.

    Og med hensyn til protein, så er det jo temmelig vigtigt når man som jeg prøver at opbygge muskler. Jeg har lige tjekket på madital.dk hvor meget protein jeg får på en alm dag. 180 g ren protein. hvilket svare til 3 gram protein pr kg kropsvægt. Hvilket er meget normalt for en der gerne vil opbygge muskler. Jeg ville aldrig spise så meget protein hvis ikke jeg trænede hver dag og hvis ikke jeg trænede op til bikinifitness i efteråret. Vi kan hurtigt blive enige om at det er alt for meget protein for et alm menneske som ikke træner så intenst som jeg gør. Min træner Kine er uddannet til at lave kost og træningsprogrammer og jeg er helt tryg ved hendes valg af foderemner til mig.

    Fedt er godt og sundt, især hvis man får det sunde fedt.

    hvis jeg spise 6 hele æg ville jeg bare af æggenen få 471 kcal og 33 g fedt.
    hvis jeg som nu spiser 1 æg og 5 æggehvider får jeg 139 kcal og 6 g fedt.

    så der er altså en mening med galskaben. der er jo ingen grund til at tage fedt på når jeg bare skal til at smide det om 3 uger.

    Håber du kan bruge mit svar til noget. eller små du meget gerne spørge igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vare bare fordi du skrev at du synes det var meget at spise, og så ville de jo være lettere T spise mindre en energitætte måltider. Og med hensyn til protein, så virker 3g som alt for meget på trods af de undersøgelser som viser at kroppen slet ikke kan bruge så meget! Og da slet ikke kvinder.
      Og det meste af det protein som du ikke når at spise ryger jo bare "bag ud" igen, hvilket er spildte penge!
      Æggeblommer er altså også andet end fedt, både protein og gode vitaminer. Og med hensyn til fedt så er det jo ikke fordi du tager på ved at spise mere fedt? Det er i hvertfald hvad mange undersøgelser har vist.
      Hilsen Jakob
      (Ved ikke hvorfor den kalder mig anonym?)

      Slet
  3. Jamen det er meget at spise:-) Og ved at ændre til mere kcal tætte ting vil jeg klart skulle spise mindre.

    Men Som jeg også skrev så får jeg jo også fedt og min situation er altså ikke helt alm. i forhold til hvad et alm. menneske som slet ikke løfter vægte i samme grad som mig, laver cardio mm.
    For at opbygge muskler skal der altså protein ind. Det kan så diskuteres om det er for meget eller lidt. Denne Boost kur er også kun noget der køre i 2-3 uger.

    Hvis jeg kun skulle tænke på at få mine 2500 kcal. kunne jeg jo godt bare spise proteinpulver, proteinshakes og så ville det være fint. Men altså for at opbygge muskelmasse skal der altså ordenligt mad til.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Amerikanske Brownie

Den her opskrift har jeg lave mange gange, og den er skøn. Sprød udenpå, sej indei. Lige som en brownie skal være. Det sjove ved dem, er at man skal bage dem i muffinforme. Så er de portions anrettede helt fra starten af. Altså bortset fra at jeg kan spise mere end en.. Du skal bruge: 100 g mørk chokolade 200 g Smør, i tern 400 g sukker 4 æg 1 stang vanille 160 g mel 100 g mørk chokolade i små stykker 100 g lys eller hvid chokolade friske hindbær Sæt ovnen på 160 grader. Smelt 100 g mørk chokolade over vandbad, sæt til side i 15 min.  Rør sukker og det kolde smør lyst og luftigt Smør, masser af smør Når det er pisket godt, tilsættes et æg af gangen, pisk godt imellem hvert æg.  Tilsæt den lunke chokolade, rør grundigt  Tilsæt mel og til sidst tilsættes det hakkede chokolade  Dejen er sjov silkeblød og ret luftig  Put en lille tsk. fuld af dejen i en GODT smurt muffinform, læg et hindbær ned i dejen. Tilsæt igen en tsk. fuld dej. De skal

Telefonsælger, ost og kaffe

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge:-) For det første har vi fået nyt tastatur. Så nu kan jeg skrive KKKKKKK lige så tosset som jeg vil. Da vi var til Birthe og Annes blogtræf i vejen, Fik vi de her skønne oste. Jeg skyndte at spise dem og måtte bare have mere af den her. Castello, reseve præst, hedder den. Den er super lækker, lidt af prima donna. Men på sin helt egen måde. Jeg har købt den et par gange. Og i sidste uge var den på bud i vores Føtex Food, hvor man kunne få 2 for 35 kr. Den er vanvittig god til et ostebord.  Og Den anden dag da jeg lige var på tanket for at købe en morgenbolle, så jeg denne her starbucks Qandi latte caramel flavour sag. Og nu er det jo ingen hemmelighed at jeg er ny ud i kaffen. Og at det skal være sødt og ikke smage voldsomt af kaffe. Er du helt vild den er god. Så er der det her med den der telefonsælger.  Jeg ser mig selv som et forholdsvis åbent og venligt menneske. Normalt også over for telefonsælgere...  Men, den anden dag

Godt Nytår og en konkurrence

Håber i alle havde en god nytårsaften. Det havde vi. Vi var i gode venners lag, med masser af hygge og god mad i rigelige mængder. Vi fik hjorte carpaccio skudt af naboen til forret, Dernæst stod den på ryg fra samme dyr:-) og til dessert havde jeg lavet  Lones Bourbon tærte , som var intet mindre end formidabel. Nå men det er jo faktisk ved at være et år siden jeg startede bloggen. Og det skal selvfølgelig fejres med en konkurrence:-) Jeg har haft gang i en god chilidyrkning sidste år. Og nu har jeg jo fået mig et drivhus, så de små planter kan tage endnu mere af min tid.  Det her er de "overskudsfrø" af Chili, tomater og en enkelt agurk.  De står bare og venter på lidt kærlighed i form af jord, varme og vand.  Og som du måske kan ane, er det ikke de almindelig tomater som min interesse har fanget.  Her er "black Cherry", "pineapple" og "black from Tula" at finde  Og Chilier er simpelthen fantastiske små planter. B